Pirmasis šalies istorijoje vandeniliu ir elektra varomas laivas
Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo atiduoti juose susidariusias atliekas. Šią paslaugą užtikrinti patikėta Uosto direkcijai. Siekdama didinti dėmesį atliekų iš laivų, esančių uoste, surinkimui, įmonė nusprendė modernia ir aplinkai draugiška technika kartu kelti ir šios paslaugos kokybę, todėl 2023 m. birželio 28 d. buvo pasirašyta sutartis su statytoju, kuris suprojektuos ir pastatys laivą. Atliekos ir šiukšlės bus surenkamos iš atplaukusių į Klaipėdos uostą laivų, transportuojamos ir atiduodamos į kranto valymo įrenginius.




Sutartis dėl laivo pasirašyta su „Baltic Workboats AS“, veikiančia pagal jungtinės veiklos sutartį su UAB Vakarų Baltijos laivų statykla:
- Klaipėdos uoste esančioje UAB Vakarų Baltijos laivų statykloje statomas laivo korpusas su antstatu ir vairine, atliekami krovininių sistemų montavimo ir kiti darbai.
- Estijos kompanija „Baltic Workboats AS“ yra atsakinga už pagrindinių ir pagalbinių mechanizmų montavimą, visų laivo sistemų suderinimą ir išbandymą. Estijoje diegiama vandenilio kuro celių sistema.
Laivas turi būti suprojektuotas ir pastatytas per dvejus metus (2025 m. birželis) dėl vandenilio įrangos diegimo terminas prailgėjo iki 2025 m. spalio mėn. pabaigos. Bendra projekto vertė siekia 12 milijonų 91 tūkst. Eur.
tanklaivio TECHNINIAI PARAMETRAI
2024 m. birželio 21 d. įvyko simbolinė kilio padėjimo ceremonija, kuri žymi modernaus atliekų surinkimui skirto tanklaivio oficialų statybos darbų startą. Svarbus etapas tradiciškai įprasmintas specialios lentelės, kuri papuošta trimis monetomis, pritvirtinimu tarp jau pagaminto pirmo laivo bloko konstrukcijų. Ant lentelės įamžinti laivo užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, statytojų – Estijos kapitalo kompanijos „Baltic Workboats“ ir Vakarų Baltijos laivų statyklos pavadinimai. Ceremonija užbaigta protokolo, pažyminčio, kad kilis padėtas laikantis visų reikalavimų, pasirašymu. Šį dokumentą savo parašais patvirtino statytojų ir laivo klasifikacinės bendrovės, kuri seka visą statybos procesą, atstovai.
Akimirkos iš kilio padėjimo ceremonijos.



2025 m. sausio mėnesį atliekų surinkimo laivas buvo nuleistas į vandenį ir išplukdytas tolimesniems darbams į Estiją:


HIBRIDINIAI LOCMANŲ KATERIAI
2025 m. Klaipėdos uosto akvatorijoje pradės plaukioti du elektra varomi locmaniniai kateriai kurie dirbs 24/7.
