NAUJAS UOSTO IR MIESTO TRAUKOS CENTRAS
Pasirašyta rangos darbų sutartis. Projektas bus pradėtas įgyvendinti artimiausiu metu.
Jūrinį miestą kuria jūra ir jos žmonės. Kokybiškų erdvių prie vandens miestiečiams stoka, krantinių susidėvėjimas, infrastruktūros kruiziniams laivams bei vietų pramoginiams laivams trūkumas skatina ieškoti efektyvių sprendimų. Naujas kruizinių laivų terminalas spręs visas šias problemas ir kurs pridėtinę vertę Klaipėdos miesto gyventojams bei svečiams.
kruizinių laivų TERMINALO PARAMETRAI
Naujasis kruizinių laivų terminalas atvers visuomenei dar vieną priėjimą prie Kuršių marių. Tai vieta gėrėtis laivais, palydėti saulę ar tiesiog išgerti rytinės kavos puodelį mėgaujantis atsiveriančiais vaizdais. Atveriame ir Žiemos uostą. Įlgą laiką klaipėdiečių akiai buvusi nepasiekiama teritorija atsiveria kaip ant delno – būnant kruizinių laivų terminale bus galima stebėti uosto veiklą. Projekte numatyti laiptai, vedantys prie vandens, takai pėstiesiems ir dviratininkams, erdvės renginiams, parodoms, komercinei veiklai.

INFRASTRUKTŪROS KŪRIMAS KRUIZINIAMS ir pramoginiams LAiVAMS
Matant ilgalaikę kruizinės laivybos augimo tendenciją tiek pasaulyje, tiek Baltijos regione Klaipėdos uostas susiduria su šiais apribojimais:
- priimti kelis kruizinius laivus vienu metu;
- priimti kruizinius laivus miesto renginių metu;
- priimti vis didėjančius kruizinius laivus;
- nereprezentatyvi esamo terminalo aplinka.
Klaipėdos uoste esanti infrastruktūra, skirta priimti kruizinius laivus, yra nepakankama patenkinti rinkos poreikius: apie 6–8 laivų atplaukimai per metus yra nepatvirtinami dėl švartavimo vietos trūkumo, o didėjant kruiziniams laivams, nepriimtų laivų skaičius ateityje augs.
Prognozuojama, kad pradėjus veikti naujajam terminalui, 2030 m. Klaipėdoje papildomai bus galima švartuoti apie 60 laivų. Skaičiuojama, kad tai uostamiesčio verslui, tiesiogiai susijusiam su kruizine laivyba, generuos apie 3,6 mln. eurų pajamų per metus.
Greta naujojo kruizinio laivų terminalo atsiranda galimybė formuoti mariną pramoginiams laivams. Nauja prieplauka miesto centre spręs šiuo metu esančią vietų trūkumo jiems problemą.
Taip pat bus suformuoti žemės sklypai nuomai ir komercinės paskirties statinių statybai – bus siekiama šiuos sklypus panaudoti veikloms, kuriomis kuriama uosto ir miesto pridėtinė vertė. Naujo kruizinių laivų terminalo statyba turės ilgalaikę socialinę–ekonominę naudą ne tik įmonei, bet ir miestui. Ją generuos paslaugų sektorius dėl padidėjusio kruizinių laivų ir turistų skaičiaus: laivų agentavimo, švartavimo paslaugos, laivų priėmimo krante paslaugos, miesto infrastruktūros plėtra, daugės verslo subjektų, kurie priims turistus krante (turizmo, maitinimo, suvenyrų pardavimai ir kt.), didės nekilnojamojo turto vystymo potencialas. Prognozuojama, kad projekto įgyvendinimas paskatins papildomų nuo 3,3 mln. (2029 m.) iki 6,1 mln. Eur (2031 m.) pajamų miesto verslui.
PROGRESAS
2022–2023
naujo kruizinių laivų terminalo techninio projekto rengimas

2024
poveikio aplinkai atrankos procedūros

2024
Statybą leidžiantis dokumentas

2024 gruodis
pasirašyta rangos darbų sutartis dėl esamų krantinių rekonstrukcijos ir naujų statybos
Rangos darbų sutartis pasirašyta su UAB „Tilsta“. Įmonė visus jai patikėtus darbus turėtų atlikti per trejus metus. Sutarties suma – 43,9 milijono eurų įskaitant PVM.

2025 vasaris
pasirašyta sutartis dėl uosto valdymo pastato statybos
Rangos darbų sutartis pasirašyta su UAB „KRS“. Sutarties suma – 27 milijonai eurų, įskaitant PVM.

2027
naujo kruizinių laivų terminalo išvystymas

erdvė miestiečiams ir svečiams
Projektą, architektūrinį konkursą laimėjusio darbo pagrindu, rengė UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“, projekto autoriai yra UAB „Architektūros linija“ ir MB „Devyni plius architektai“ Gintaras Čaikauskas (projekto vadovas), Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Martynas Lukas, Miroslaw Szejnycki.





